Sprawozdanie z realizacji projektu "Moja Przyszłość" - II semestr.
Miastków Kościelny, 22.06.2015r.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU SYSTEMOWEGO
„MOJA PRZYSZŁOŚĆ”
W PUBLICZNYM GIMNAZJUM W MIASTKOWIE KOŚCIELNYM
W II SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2014/2015
W roku szkolnym 2014/2015 25-osobowa grupa uczniów klasy IIIa i IIIb Publicznego Gimnazjum w Miastkowie Kościelnym brała udział w realizacji projektu systemowego finansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – „Moja przyszłość”. Projekt był realizowany w ścisłej współpracy z Gminą Miastków Kościelny, która jest jego beneficjentem.
W II semestrze w ramach projektu uczestnicy kontynuowali udział w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego, matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii oraz w zajęciach z zakresu poradnictwa i doradztwa edukacyjno – zawodowego – w sumie 20 godzin miesięcznie. Organizowane były również zajęcia wyjazdowe. 23 lutego 2015r. uczniowie brali udział w wycieczce do Garwolina, gdzie uczestniczyli w lekcji na temat Wielkiej Brytanii w Bibliotece Pedagogicznej. W programie były również warsztaty w profesjonalnej pracowni elektrycznej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2. Uczniowie wyjechali również 23 marca 2015r. na pokazy chemiczne pt. „Kolorowa chemia” oraz badania biologicznych oka i smaków na UMCS w Lublinie. 12 maja w ramach zajęć z matematyki uczestnicy projektu odwiedzili Bank Spółdzielczy w Miastkowie Kościelnym, w którym zbierali informacje na temat funkcjonowania placówki oraz systemu kredytowania. Przeprowadzili również wywiad z dyrektorem banku na temat specyfiki pracy bankowca. 15 maja 2015r. grupa projektowa uczestniczyła w warsztatach wyjazdowych na Uniwersytecie Przyrodniczo – Humanistycznym w Siedlcach - zrealizowano zajęcia z przedmiotów ścisłych na następujące tematy: „Od algebry Boole'a do Facebooka”, „Funkcje finansowe z zastosowaniem programu Excel” oraz warsztaty z zakresu statystyki. Uczestnicy projektu poznali także pracę wykładowcy uniwersyteckiego dzięki rozmowie z dr. Markiem Siłuszykiem – adiunktem na Wydziale Nauk Ścisłych UPH w Siedlcach.
W II semestrze uczniowie przygotowali wystawę prezentującą przygotowane foldery, plakaty, bryły matematyczne oraz gazetki ukazujące złudzenia optyczne i figury niemożliwe.
W maju 2015r. grupa projektowa została zgłoszona do udziału w konkursie „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu „Moja przyszłość”. Przygotowana została prezentacja multimedialna ukazująca działania projektowe realizowane w naszej szkole. Do zgłoszenia konkursowego zostały załączone również wybrane prace uczniów: film „Matematyka w kuchni”, Mini teczka zawodowa, prezentacje multimedialne z geografii i matematyki, prace plastyczne dotyczące złudzeń optycznych, dokumentacja fotograficzna wykonanych plakatów i prac plastycznych. Nasza grupa zajęła w tym konkursie III miejsce w klasyfikacji ogólnej i I miejsce wśród gimnazjów na 74 zgłoszone projekty. Reprezentacja uczniów wraz z panem dyrektorem i opiekunami 22 czerwca 2015r. uczestniczyła w Warszawie w uroczystej gali podsumowującej konkurs i odebrała nagrodę w wysokości 6 tys. złotych, która zostanie przeznaczona na wakacyjną wycieczkę na Mazury w terminie 15-16 lipca 2015r. Wszyscy uczestnicy otrzymali również dyplomy za udział w projekcie. Zdjęcia z gali i wywiad z opiekunem naszej grupy projektowej można zobaczyć na stronie internetowej www.mazovia.pl w zakładce Moja przyszłość – link dostępny na stronie internetowej naszej szkoły.
Na zakończenie roku szkolnego uczestnicy projektu „Moja przyszłość” udokumentowali najciekawsze zadania projektowe w czerwcowym wydaniu szkolnej gazety „Prymus”, w której opublikowano artykuły na temat warsztatów i wycieczek zorganizowanych dla grupy projektowej oraz relację z konkursu „Start w przyszłość”.
Dzięki udziałowi w projekcie „Moja przyszłość” szkoła pozyskała także nowe pomoce naukowe oraz sprzęt potrzebny do realizacji zajęć. Wśród zakupionych w II semestrze pomocy znalazły się następujące pozycje:
-
Wymienny tusz do rządzenia wielofunkcyjnego;
-
Plansze dydaktyczne z zakresu języka angielskiego, chemii, fizyki, matematyki i ekologii:
- Kwasy nieorganiczne,
- Budowa materii ,
- Wiązania chemiczne,
- Młody ekolog,
- Segregacja odpadów,
- W trosce o środowisko,
- Jednostki układu SI,
- Bryły obrotowe ,
- Pola i objętości figur przestrzennych,
-Potęgowanie i pierwiastkowanie,
- Twierdzenie Pitagorasa,
- Graniastosłupy ,
- Ostrosłupy,
- Animals,
- Fruits & Vegetables ,
- Means of transport,
- Numbers, what time is it?,
- Professions.
-
Edurom – pakiet przedmiotowy biologia;
-
Gra edukacyjna: Dookoła świata z Martyną Wojciechowską;
-
Tablica z przyrządami matematycznymi pozioma;
-
Mapy geograficzne:
- Minerały i skały,
- Mapa Geologia Polski - tektonika i stratygrafia,
- Mapa hipsometryczna Europy - ćwiczeniowa,
- Krainy zoograficzne świata.
Dokumentacja projektu „Moja przyszłość” została przekazana do sekretariatu szkoły.